Dacia 1300 a apărut în urma licenței obținută de la compania franceză Renault. Autoturismul Dacia 1300 a intrat în producție în august 1969, având la bază modelul Renault12. La acea vreme modelul avea un aspect modern și economic.
Inițial, modelul dispunea de o singură caroserie berlina cu 4 uși și 5 locuri. Blocul motopropulsor avea capacitatea cilindrică de 1,289 cm³ ce dezvolta 54 CP, o viteză maximă de 144 km/h și consumul de 9,4 litri.
Productia in serie a inceput in anul 1968 pana in 2004. Nu a ramas mereu aceeasi dacia, mereu a avut parte de cate o schimbare.
Asamblata la Mioveni (Arges, Romania), dacia era masina poporului, fiind compacta si in 3 tipuri de caroserie: Berlina (4usi), Break(5usi) si PickUp disponibil in 2 variante(2/4 usi)
Modele de Dacia 1300
În 1970 sunt lansate trei variante de echipare pentru modelul 1300: Standard, Lux, Lux Super 1301 (model destinat numai folosirii ca masina de serviciu a Partidului Comunist Român și Securității). Dacia 1301 Lux Super avea dotări ce nu se aflau pe modelele Standard și Lux cum ar fi: instalație radio din fabrică, scaune față supraînălțate, circuit de frână dublu, oglinzi retrovizoare exterioare, oglindă interioară cu poziție zi/noapte, parasolar pasager cu oglindă, torpedou iluminat, brichetă electrică, instalație spălare parbriz electrică, fiind disponibilă în culori închise, precum negru. În 1973, începe producția modelelor Break, iar în 1975 este lansată autoutilitara Dacia 1302. Dacia 1302 se deosebea de 1300 numai prin suspensia spate și putea suporta o sarcină maximă de 500 kg. Între 1975-1985, au fost exportate 1500 de autoutilitare, cele mai multe ajungând în Argentina.
Modelul 1300 a fost înlocuit de modelul Dacia 1310.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu