joi, 12 aprilie 2012

Wartburg


Motorul de baza care echipa versiunile Limousine şi Camping avea 900 cmc şi 37 CP, în timp ce pentru celelalte variane exista motorul de 50 CP. Cutia de viteze sincronizata, cu 2 trepte, a fost înlocuita, în 1958, cu una cu 4 trepte, iar motorul de 900 cmc a fost îmbunataţit pâna la o putere maxima de 40 CP. În 1962, cu modificari în continuare, motorul a devenit mai mare şi mai puternic (1000 cmc, 45 CP). Toate acestea erau motoare în 2 timpi, dar fabrica a experimentat şi motoare în 4 timpi.
         La sfârşitul anilor '50, producţia fabricii din Eisenach era de 25000 de autovehicule. În 1963 s-a ajuns la 30000, dar cererea era de 5 ori mai mare.
         În iulie 1964, cu binecuvântarea Partidului Comunist, a început dezvoltarea unui nou şasiu, cu suspensii independente, bare de torsiune telescopice etc. A existat o perioada intermediara când vechea caroserie era montata pe noul şasiu. Aceasta varianta este cunoscuta sub numele de 312-1.
         Începând cu iulie 1966, a aparut noua caroserie şi aşa s-a nascut modelul 353. A ramas în producţie peste 2 decenii, cu mici îmbunataţiri. Curând i s-a alaturat şi varianta break, numita Tourist. În 1974, versiunea modernizata, 353W, a fost expusa la Leipzig Autumn Fair. Frânele mai bune, motorul de 50 CP şi caroseria uşor modificata erau principalele caracteristici.
         Cu toate ca la Eisenach s-au produs 38000 de modele F9 şi 25900 de 311, 353 a atins primul milion în 1985.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu